Zavrieť

Hybridná technológia Honda

Sila dvoch

Posunúť

Produktové logo Honda.

Návod pre budúcnosť.

Hybridné modely Honda sú charakteristické skvelou odozvou a nízkou spotrebou paliva s oveľa nižšími emisiami.

Plán zelenšej budúcnosti

Hybridné vozidlá Honda

V súčasnosti je veľmi dôležitým aspektom uspokojenie rastúcich nárokov noriem na nízke emisie pri každodennom používaní, rovnako ako aj z ekologického hľadiska v súčasnosti ako aj v budúcnosti.

Nové pravidlá už ovplyvnili jazdné náklady a tento vplyv si zachovajú aj v budúcnosti. Nastal čas pre hybridný pohon, ktorý si časom získa ešte väčšiu popularitu vzhľadom na oveľa nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2 v porovnaní s tradičnými benzínovými pohonnými jednotkami. Z dlhodobého hľadiska tak prináša hybridná technológia Honda výbornú finančnú úsporu.

Hybridné automobily Honda

Budeme pokračovať vo vývoji hybridných vozidiel s cieľom znižovať emisie uhlíka

Naše rozsiahle znalosti v oblasti vývoja hybridných technológií, ktoré sme v priebehu rokov získali, sa zakladajú na tvorivosti, inováciách a neustálom zlepšovaní. Hybridný pohonný systém sme predstavili prvýkrát v roku 1999 pri uvedení modelu Insight a odvtedy sme ho výrazne vylepšili vyvinutím nasledovných technológií, ktoré pomohli rozšíriť našu ponuku hybridných modelov.

Športový hybrid SH-AWD

Naša nová generácia pohonu všetkých štyroch kolies, pri ktorom vozidlo využíva benzínový motor, ktorý spolupracuje s veľkým elektromotorom na prednej náprave a dvoma elektromotormi na zadnej náprave. Tento hybridný pohonný systém zabezpečuje lepší výkon pri jazde v zákrutách a pri brzdení a súčasne má nízku spotrebu paliva. Systém nedostal názov Super Handling All Wheel Drive pre nič, za nič.

Výkon hybridného systému Honda i-MMD

Systém, ktorý sa dokáže rozhodovať úplne sám prináša vynikajúcu odozvu riadenia a mimoriadne plynulú jazdu.

Pohľad spredu na model Honda NSX Hybrid zaparkovaný v garáži.

Úžasný hybridný model NSX s unikátnym pohonom Super Handling All Wheel Drive. Využíva okamžitú dodávku krútiaceho momentu vytváraného tromi elektromotormi, ktoré v kombinácii s benzínovým motorom V6 prinášajú neuveriteľný výkon a mimoriadne jazdné vlastnosti.

Pohľad spredu na model Honda CR-V jazdiaci v horách.

Honda CR-V. Veríme, že po uvedení do predaja v Európe sa najpopulárnejšie SUV na svete stane ešte populárnejším.

Nazývame ho intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) a kombinuje tri režimy pohonu v závislosti od situácie v premávke a typu cesty, po ktorej jazdíte.

Dvojnásobný výkon

Naše vyspelé hybridné vozidlá jednoducho kombinujú výhody benzínových a elektrických motorov. Sú navrhnuté tak, aby prinášali výrazne nižšiu spotrebu paliva vďaka spojeniu úsporného benzínového motora s výkonom elektromotorov. Harmonicky spolupracujú navzájom a zabezpečujú plynulý prenos výkonu na kolesá a dynamické zrýchlenie, keď je to potrebné.

Naše nové hybridné SUV

Úplne nová Honda CR-V Hybrid.

Použitím dvojmotorového systému i-MMD sme vytvorili prvé hybridné SUV Honda dostupné širokej verejnosti určené na predaj v Európe – nové CR-V. Nové CR-V je známe svojou vynikajúcou konštrukciou, všestrannosťou a vynikajúcou priestrannosťou. Jeho základom je 2-litrový benzínový motor s Atkinsonovým cyklom a náš jedinečný hybridný pohonný systém. Vďaka celému tomuto systému sa dostanete oveľa ďalej za podstatne menej peňazí až k novým horizontom... A ešte ďalej.

Pohľad zboku na model Honda CR-V Hybrid.

Sila, čo nás poháňa

Výkon hybridného systému Honda.

Pohľad spredu na jednotky motora s priamym náhonom modelu NSX.

Jednotky motora s priamym náhonom modelu NSX sú súčasťou technicky najpokročilejšieho motora pre cestné autá, aký sme kedy vyrobili.

Hybridný pohonný systém Honda i-MMD prináša okamžitú odozvu vďaka dvom elektromotorom a umožňuje vzrušujúcu jazdu. Nejde však len o točivý moment elektromotora, pretože naše hybridné vozidlá prinášajú to najlepšie z obidvoch oblastí. Tento typ inteligentného pohonu automaticky a plynule prepína medzi elektrickým pohonom pri nižších rýchlostiach a benzínovým motorom pri vyšších rýchlostiach podľa toho, ktorá možnosť je účinnejšia.

Elegantný a tichý

Jazda vo vozidle s hybridným pohonom Honda prináša jedinečný zážitok, pretože nič sa nevyrovná pokoju pri štarte v elektrickom režime. Po naštartovaní benzínového motora je prechod taký tichý a plynulý, že sa budete sami seba pýtať, či motor vôbec nabehol.

Netreba ho pripájať do siete

Skvelou vlastnosťou hybridu je, že nepotrebujete hľadať nabíjaciu stanicu ani si doma nechávať namontovať žiadnu špeciálnu zásuvku. Ak beží motor, nepretržite dobíja akumulátor a vám stačí len natankovať benzín tak, ako to bežne robíte. Naozaj je to také jednoduché.

Nižšia spotreba

Naša hybridná technológia Honda zníži vaše náklady na tankovanie a ušetrí vám peniaze. Používanie menšieho množstva paliva znamená aj nižšie emisie, čo je nielen lepšie pre vašu peňaženku ale aj životné prostredie.

Bez starostí

Päť rokov alebo až 100 000 km (v závislosti od toho, čo nastane skôr) sa nemusíte o nič starať. Na akumulátor systému Honda i-MMD sa vzťahuje plná záruka.

Inteligentný hybrid

Premýšľa za vás.

Priblížený pohľad zboku na inteligentný pohonný systém Multi Mode Drive.

Systém i-MMD (inteligentný multimodálny pohon) určí najefektívnejší spôsob využitia paliva a elektriny, vďaka čomu sa vodič nemusí rozhodovať medzi niektorým z trojice režimov jazdy: elektrickým (Electric Drive), hybridným (Hybrid Drive) a spaľovacím (Engine Drive).

Ako funguje hybridný systém v režime elektromotora (Electric Drive)

V režime Electric Drive hnací motor čerpá energiu výlučne z akumulátorov a umožňuje extrémne tichú jazdu bez emisií.

Ako hybridný systém funguje (Hybrid Drive)

V prípade hybridného pohonu sa benzínovým motorom poháňa motor generátora elektrickej energie, ktorá potom napája elektrický pohon, prebytočná energia z motora sa pomocou generátora využíva na dobíjanie akumulátorov.

Ako funguje hybridný systém v režime spaľovacieho motora (Engine Drive)

V režime Engine Drive kolesá poháňa benzínový motor, pričom je k dispozícii zrýchlenie na maximálny výkon pomocou elektromotora, ak treba vykonať rýchly predbiehací manéver.

Režimy hybridného pohonu Honda v akcii

Pri jazde v mestskom prostredí bude vozidlo najčastejšie prepínať medzi hybridným a elektrickým pohonom na zaistenie optimálneho výkonu.

Honda Hybrid drive modes video.

Najčastejšie otázky o hybridnom systéme Honda

Čo je to hybridná technológia Honda a ako funguje?

Detailný záber na logo systému Honda Hybrid.

K dispozícii je množstvo informácií, ktoré je ťažké si osvojiť naraz, preto sa ich pokúsime rozdeliť na menšie celky prostredníctvom otázok, ktoré si môžete položiť aj vy, aby ste získali lepšiu predstavu o fungovaní hybridnej technológie Honda.

Čo sa stane, keď naštartujem vozidlo?

Keď sa vozidlo naštartuje, benzínový motor poháňa elektromotor, ktorý má v danej chvíli funkciu generátora. Premieňa energiu benzínového motora na elektrickú energiu, ktorá sa ukladá v akumulátore.

Ako a kedy vozidlo využíva len elektrickú energiu?

V prípade počiatočného zrýchlenia a jazdy pri nízkych otáčkach, ako aj pri jazde spiatočkou elektrický motor na pohon vozidla využíva energiu z akumulátora. (Môžete odísť ráno bez toho, aby ste prebudili susedov). Ak sa akumulátor musí dobiť, spaľovací motor sa spustí a generátor elektrickej energie dodá elektrickú energiu do akumulátora.

Ako a kedy vozidlo využíva len elektrickú energiu?

Spaľovací motor je najúčinnejší pri vyšších rýchlostiach a práve tu ukazuje svoj skutočný potenciál – poháňa vozidlo a súčasne dodáva energiu na nabíjanie akumulátora na neskoršie použitie.

Vyžaduje si pripojenie k sieti?

Systém Honda Hybrid nemusíte nabíjať. Vozidlo využíva prebytočnú energiu benzínového motora a rekuperačného brzdového systému, aby zabezpečilo konštantnú úroveň nabitia. Počas prevádzky motor nepretržite vyrába elektrickú energiu, ktorá sa ukladá v akumulátore.

Čo sa stane, ak potrebujem rýchlo predbiehať?

Na prudké zrýchlenie alebo keď potrebujete dodatočný výkon sa na pohon vozidla používa spaľovací aj elektrický motor. Keď stlačíte plynový pedál, vozidlo využije dodatočný výkon z akumulátora na napájanie elektromotora.

Čo je to rekuperačný brzdový systém?

Rekuperačný brzdový systém premieňa energiu z brzdenia na elektrickú energiu, ktorá sa nestráca a ukladá sa v akumulátore. V prípade tohto typu brzdenia elektromotor pracuje opačne – namiesto použitia energie na otáčanie kolies otáčajúce sa kolesá roztáčajú motor, ktorý vyrába elektrickú energiu.